02/03/2021

Heel Nijkerk online met kookshow voor Stichting Leergeld op 27 maart

Op zaterdag 27 maart organiseert de Lionsclub een wervelende online kookshow voor heel Nijkerk en omgeving. Met de actie ‘Heel Nijkerk online; live cooking & wine’ wordt geld ingezameld voor Stichting Leergeld Nijkerk. Het idee is dat zoveel mogelijk mensen een ingrediëntenbox bestellen via heelnijkerkonline.nl. Op de avond van het online evenement wordt - onder begeleiding van chef-kok Wijnand van den Ham van Wijnand Kookt - met z’n allen genoten van het bereiden en nuttigen van een driegangendiner. In de box vindt men ook passende wijn voor bij de gerechten en de avond wordt opgeluisterd door muziek en entertainment. Ook zal vinoloog Gerwin Poolen een mini-masterclass wijn verzorgen. De kookshow start om 17.30 uur en zal zo’n 3 uur duren. Het kookspektakel en de livestream via Zoom is vanuit een geheime locatie in het centrum van Nijkerk.

Kookshow
Na het bestellen van de ingrediëntenbox via heelnijkerkonline.nl ontvangen de deelnemers enkele dagen voor het evenement de locatie en tijd waar de box af te halen is. Ook de link om online mee te koken en te genieten van de show zit daarbij. Een box voor 2 personen bevat alle ingrediënten voor een driegangendiner voor 2 personen en 2 flessen passende wijnen. Tijdens het eten wordt de muzikale honger gevoed en zijn er andere verrassingen. Onder meer kan men raden wie The Masked Sous-chef is. Meedoen met 2 personen kost € 90,-. In dit bedrag is toegang tot de kookshow, de bijdrage voor Leergeld Nijkerk én de wijn inbegrepen.

Steun voor Stichting Leergeld Nijkerk
Met Heel Nijkerk online; live cooking & wine wordt geld ingezameld voor Stichting Leergeld Nijkerk. Deze stichting helpt ouders die het financieel niet breed hebben met het betalen van spullen die ervoor zorgen dat ook hun kinderen mee kunnen doen met de rest van hun leeftijdgenoten. Leergeld kan zorgen voor een tweedehands fiets of laptop voor school of het betalen van de factuur voor het schoolreisje, werkweek of kamp. Geen enkel kind mag buitengesloten worden omdat er thuis geen geld is, vindt Leergeld. Door de coronacrisis melden meer ouders zich bij de stichting en de vrijwilligers zijn momenteel erg druk met het behandelen van de aanvragen. Extra geld voor de continuïteit van het werk van de vrijwilligers is enorm welkom. De Lionsclub Nijkerk is als serviceclub erg betrokken bij de Leergeld Nijkerk en staat achter de missie “alle kinderen mogen meedoen”. Bij de Lionsclub Nijkerk zijn bijna 30 leden actief. Meer informatie over Lionsclub Nijkerk is te vinden via de website nijkerk.lions.nl. Voor Heel Nijkerk online; live cooking & wine is speciaal de website Heelnijkerkonline.nl gemaakt. Bestellen van de ingrediëntenboxen kan tot 20 maart.