In december komen de Lionsclubs Hoevelaken en Nijkerk gezamenlijk in actie om zoveel mogelijk D.E.-waardepunten te verzamelen voor de Voedselbank. Deze waardepunten worden door Douwe Egberts verzilverd tegen pakken koffie. In totaal zijn tijdens vorige acties al 3176 pakken koffie voor Voedselbank Nijkerk verdiend. Door inzamelboxen op diverse plekken in de gemeente te plaatsen hopen de Lions op hulp van alle inwoners Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken. De pakken koffie zijn bestemd voor de Voedselbank in Nijkerk die wekelijks ruim 100 gezinnen in de gemeente voorziet van voedselpakketten. Voor informatie over waar men de waardepunten kan doneren is er een website online: vooronzevoedselbank.nl. De actie loopt tot eind december.

Koffie schaars
In Nederland leven ruim een miljoen mensen op bijstandsniveau. Helaas ook in de gemeente Nijkerk. Deze gezinnen komen in aanmerking voor voedselpakketten van de voedselbank. Koffie bederft niet snel en wordt om die reden maar zelden aangeleverd door supermarkten die leveren aan de voedselbank. Wanneer men van € 40,- per week moet rondkomen is een pak koffie vaak een boodschap die niet gekocht kan worden. Bij veel huishoudens liggen nog ‘vergeten’ koffiepunten in keukenlaatjes en trommels. De Lionsclubs Nijkerk en Hoevelaken zijn op zoek naar deze punten.

Inzamelpunten
In Nijkerk staan inzamelboxen bij onder meer Jumbo, AH, De Nootzaak/Boni, de bibliotheek, Passe-Partout en alle filialen van Versbakkerij van Montfrans. In Hoevelaken vindt men inzamelpunten bij Jumbo, AH, Bruna en Electro World Weterings. Voor scholen is er dit jaar weer de klassencompetitie om de taart. De klas die de meeste waardepunten inlevert wint een enorme taart. Vorig jaar waren er spontane acties binnen bedrijven, scholen en buurten. Iedereen die wil helpen en een eigen inzamelbox maakt kan de A4-flyer downloaden via vooronzevoedselbank.nl. De actie loopt tot eind december en daarna worden de waardepunten geteld en verstuurd naar Douwe Egberts. Hoeveel pakken koffie in januari bij de Voedselbank in de gemeente Nijkerk worden geleverd is nu nog een groot vraagteken. “Hoe meer, hoe beter!” vinden de Lionsleden en daarom hopen zij op hulp van iedereen uit de gemeente. Meer informatie via vooronzevoedselbank.nl.