02/12/2021

Lionsclub Nijkerk deelt cheques Proef de herfst uit

De leden van de Lionsclub Nijkerk organiseerden eerder dit jaar 2 benefietdiners voor het Hospice en Stichting Indira Nepal. In wijngaard Aan de Breede Beek is in samenwerking met culinarist Ruud Jansen en zijn team voor zo’n 200 deelnemers een 5-gangen menu gekookt. De verkoop van de entreekaarten, een loterij, veiling en meerdere toegezegde bijdragen van sponsors zorgden voor een bijzonder hoge opbrengst. Beide goede doelen hebben op donderdag 25 november de cheques overhandigd gekregen. Gerwin Poolen overhandigde namens de Lionsclub aan Peter van Hofwegen van het Hospice een bedrag van € 7430 en Wim van Bokhorst overhandigde aan Ingrid van de Pol van Stichting Indira Nepal een cheque ter waarde van € 10840. Tijdens de Proef de herfst avonden stemden de aanwezigen voor een van de doelen, zodoende is de verdeling in de bedragen ontstaan. Het Hospice en Stichting Indira Nepal waren enorm onder de indruk van de bedragen op de cheque. Zij hebben beide mooie bestemmingen voor het geld zodat het goed terecht komt.

Nijkerkse doelen
Het Hospice en Stichting Indira Nepal zijn beide goede doelen die in Nijkerk en omstreken bekend zijn. Het Hospice biedt palliatieve terminale zorg aan ongeneeslijk zieke mensen vanaf 18 jaar, met een levensverwachting van korter dan drie maanden. Indira Nepal is een stichting van Nijkerkse vrijwilligers en zet zich in om twee opvanghuizen in Nepal te ondersteunen. Er wordt ervoor gezorgd dat de kinderen onder meer voldoende voedsel en kleding hebben en Engelstalig onderwijs krijgen. Elke euro wordt gevolgd omdat er vrijwel dagelijks contact is met de leiding. Lionsclub Nijkerk gaat nu aan de slag met de jaarlijkse decemberactie voor pakken koffie voor de Voedselbank Nijkerk. Binnenkort komen op verschillende plaatsen in de gemeente inzamelzuilen te staan waar iedereen hun Douwe Egberts koffiewaardepunten kan doneren. De ingezamelde waardepunten worden door Douwe Egberts omgezet in pakken koffie die voor de voedselbank bestemd zijn.